מה עושים במקרה של תאונת דרכים עם רכב חברה?

תאונות דרכים הפכו למכת מדינה של ממש. אחוז לא קטן מהתאונות מתרחש דווקא עם רכבי חברה, ובעבורכם כעובדים אשר היו מעורבים מדובר בסיטואציה לא נעימה. עברתם תאונה עם הרכב? אלו הצעדים הנדרשים.

עברתם תאונה עם רכב חברה? אלו הצעדים החשובים ביותר לאחר התאונה

אלפי עובדים במדינת ישראל מחזיקים ברכב מטעם החברה בה הם עובדים. למעשה, בשנים האחרונות נרשם זינוק במספר תאונות הדרכים בישראל, כאשר לא מעט תאונות מתרחשות דווקא עם רכב החברה. חשוב להבין כי במידה והייתם עם בזמן עבודה עם הרכב והייתם מעורבים בתאונת דרכים, עליכם ליצור קשר באופן מידיי עם המנהלים שלכם ולעדכן אותם בדבר התאונה, במידה ומדובר בתאונה קלה בלבד. במידה ונפצעתם, חשוב לפנות את עצמכם לבית החולים דרך הזמנה של מד"א. שימו לב כי מדובר בעלות כספית לא קטנה שלא תמיד המעסיק יישא עליו, ועל כן עדכון של המנהלים הוא חיוני. אם אתם יכולים מומלץ לצלם את זירת התאונה ואת הנזקים שנגמרו לרכב, וזאת לצורך הגשת תביעה אל מול חברת הביטוח של החברה המבטחת.

נפצעתם בתאונה? אתם זכאים לקבל פיצוי

גם תאונת דרכים "קלה" עלולה לגרום לנזקים, ובהתאם לכך לאובדן כושר עבודה. במקרה תאונות עבודה כדאי לקבל ייעוץ מקצועי דרך עורך דין המתמחה בתחום, וזאת בכדי לפעול לכדי מימוש זכויות מלא הכולל בין היתר קביעת אחוזי נכות כמו גם פיצוי בעקבות אובדן ימי עבודה. באמצעות ייעוץ מקצועי ניתן לפעול בצורה נכונה גם אל מול המעסיקים, וזאת בהתאם לנכונות שלהם ללכת לקראתכם בעקבות התאונה. בלא מעט מקרים לצערנו חברות הביטוח מערימות קשיים בכל הקשור לקבלת פיצוי, ובהתאם לכך גורמות לכך כי האשמה נופלת עליכם כעובד. כך לדוגמה, בבית משפט השלום בנצרת הוגשה בשנה שעברה תביעה כנגד עובד אשר הועסק כעובד אמבולנס והיה מעורב בתאונת דרכים. במסגרת התביעה טענה החברה כי בשל העובדה כי לטענתם העובד הסיט את מבטו, הוא התנגש בעץ. מדובר בתיק אחד מיני רבים בהם החברה עלולה לנקוט כנגדכם בהליכים משפטיים, בשל רשלנות לכאורה מצדכם.

מה עושים במקרה של תאונת דרכים עם רכב חברה.

בדיקת ביטוח הרכב וחובת מעסיק

במידה והמעסיק שלכם לא רכש פוליסה לרכב, בית המשפט נוטה לראות זאת בחומרה ובהתאם לכך חשוף לתביעה. גם אם נמצא כי הייתם אשמים בתאונה אולם פעלתם ברשלנות באופן סביר, המעסיק הוא זה שיישא בעליות הנזק ואילו אם מדובר ברשלנות חמורה – המעסיק רשאי להגיש נגדכם תביעת נזיקין. לכן, התייעצות מקצועית היא הכרחית לצורך בדיקת המקרה הפרטני שלכם ובהתאם לכך יצירה של מעטפת משפטית אשר נועדה להוביל בסופו של דבר להגעה להסדר הן מבחינת הנזק שנגרם לרכב כמו גם פיצוי בעקבות אובדן כושר עבודה בעקבות תאונת דרכים עם רכב חברה.

השארת תגובה