כל עסק זקוק למערך מחשוב, ובפרט מערכת לניהול משאבי העסק על פי צרכיו השונים. במקרה של ניהול משאבים, רוב הארגונים והחברות משתמשים במערכת ERP לצורך ביצוע התהליכים האלו. במקרה של יבואני רכב, מערכת ה-ERP של תפנית מציעה התאמה אישית לתהליכים העסקיים הדרושים לצורך ניהול המשאבים.
ERP של תפנית
מערכות ERP משמשת לניהול משאבים של ארגון או חברה. מערכתTafnit היא מערכת מתקדמת שמותאמת לתהליכים עסקיים ייחודיים במגזר יבואני הרכב. המערכת של תפנית מיועדת לעסקים גדולים והיא מפותחת ומשוכללת בהתמדה, על ידי חטיבת מערכות עסקיות במטריקס. בעזרתה, ניתן לנהל תהליכי מכירת רכבים באופן כולל, מניהול הזמנות מהיצרן, דרך ניהול מלאי הרכבים, תהליכי שיווק ומכירה ועד תהליכי הכנת ומסירת הרכב ללקוח. ניתן להשתמש במערכת מכל מכשיר, וכך אפשר לעבוד מהשטח ובזמן אמת. למשל, עבור נסיעות מבחן, ניהול PDI או ניידות שירות.
ייבוא רכב
תפנית תומכת בניהול תהליכי יבוא אשר מבוצעים בשיטות שונות ("ספר הזמנות" או "כמותית". ניתן להתנהל אחרת מול כל יצרן). היא מאפשרת לנהל סטאטוס של ייצור רכב, החל משלבי הכנתו בחו”ל, ניהול חשבונות מול הספקים, ניהול משלוחי הרכבים לארץ, כניסת כלי רכב למלאי למחסני ערובה ("בונדדים") וגם שימוש במסופונים לניהול מלאי.
ניהול דגמים ומחירונים
הפתרון הכולל מתבטא גם בניהול הנושא הדינאמי והחשוב של דגמים ומחירונים. תפנית מאפשרת ניהול מתקדם של רישום דגמי רכב ומחירונים, כולל התאמת ניהול הדגמים להחלטות היבואן על מבנה הדגם ואפשרויות שונות מבחינת תמחור ומיסוי.
ניהול מכירות
תפנית מסייעת לנהל את תהליכי מכירת הרכבים שהעסק מבצע. זאת, כולל ניהול לידים ממקורות שונים (שיחות טלפון, אתר העסק, כנסים או מקורות נוספים), שמירת כל היסטוריית פעילות הלקוח מבחינת מכירות, מתן ואישור הצעות מחיר, תיאום נסיעות מבחן, פגישות והזמנות. היא מסייעת גם בניהול צוות אנשי המכירות.
ניהול שירות
ניהול קריאות שרות הוא היבט חיוני של פעילות יבואני רכב, אשר חייב להיות מטופל ביעילות. תפנית מספקת מענה לכל השלבים במחזור חיי קריאת השרות, מפתיחת קריאת השרות ועד לסגירתה, ניהול הסכמי שרות, טכנאים ואנשי שטח (כולל קבלת דיווחים מהשטח באמצעות אפליקציה). כל זאת, עם אינטגרציה למערכות הלוגיסטיקה והכספים.
ניהול מרכזי שירות
מענה לכל הכרוך בניהול מרכז שירות לרכבים, כולל ניהול התורים, תהליך קליטת הרכב, הפניה למחלקה המתאימה, מתן הצעת מחיר ללקוח, הגשת חשבון, קבלת תשלום ושחרור הרכב. תפנית גם תסייע לנהל את מחסן מרכז השרות, כולל ניהול המלאי שלו בזמן אמת.
תחומים נוספים
עד כאן הצגנו את מערכת ה-ERP תפנית למעשה רק "על קצה המזלג". בפועל, היא מטפלת בהיבטים נוספים של עולם יבואני הרכב, כולל ניהול קשרי לקוחות (CRM), ניהול לוגיסטיקה ושרשרת אספקה, ניהול פיננסי, ניהול תביעות יצרן וניהול ארכיון דיגיטלי.
לסיכום
ניתן לסכם, שלכל יבואן רכב מקומי כדאי ומומלץ להכיר את תפנית. מדובר במערכת שמספקת פתרון ייעודי וייחודי שקשה למצוא לו מתחרים בתחום הזה, ואין ספק שמדובר במערכת שתוכל להפוך את תהליכי הניהול ליעילים ומתאימים יותר למגזר הספציפי הזה. חשוב להכיר את המערכת, ולצורך כך ניתן לבקר באתר החברה כדי להתרשם מהיכולות והתכונות הייחודיות לה.